זה בידיים שלנו

שני הפילוסופים החשובים של התרבות המערבית התפעלו מן הידיים שלנו. הפילוסוף עמנואל קאנט כינה אותן- המוח החיצוני של האדם, והפילוסוף היווני אריסטו הגדיר את הידיים – כלי הכלים. שניהם ביטאו את החשיבות והרבגוניות של תפקידי הידיים שלנו: כלי העבודה, היצירה, ההגנה והביטחון שלנו וגם כלי התקשורת וההבעה.

אנו משתמשים בביטוי ״זה בידיים שלנו״ כדי לבטא את החשיבות והכוח העצום שלהן. הידיים הן אברים משוכללים ומורכבים ביותר. עם  מאות רכיבים של עצמות עדינות, רקמות סחוס, תעלות, עצבים, גידים וכלי דם. כל פעולה שלנו מפעילה עשרות מפרקים, גידים ושרירים.

אבל עם החשיבות והמורכבות הרבה של הידיים יש גם סכנות. הידיים חשופות לפגיעות חיצוניות, לפגעי הזמן ולשינויים שעוברים על הגוף שלנו. פציעות ומחלות  פוגעות בתפקוד הידיים ובאיכות החיים שלנו. מכאן חשיבותה הרבה של כירורגיית כף היד.

 להפקיד את הידיים בידיים טובות

כירורגיית הידיים היא תחום רפואי מורכב ומאתגר הדורש מומחיות וידע בכמה תחומי רפואה: אורתופדיה, כירורגיה פלסטית וכירורגיה של כלי דם. לכן הפקידו את הידיים שלכם בידיו של כירורג כף יד מומחה ומנוסה. כי  יש חשיבות עצומה לאבחנה מדויקת והתאמת הטיפול הנכון מתוך מגוון רחב של פתרונות – ניתוחיים ולא ניתוחיים. מומחה כף היד יידע להציע לכם את הטיפול המיטבי : תרופות או ניתוחים אורתופדיים ביד, בכף ובשורש כף היד, ניתוחי עצבים באצבעות וניתוחי שחזור ושיקום. וחשוב לא פחות – בחרו ברופא שילווה אתכם  בכל שלבי הטיפול, השיקום וההחלמה.

טיפולים וניתוחים