המחלה ע״ש דה קרווין

De QUERVAIN’S Desease היא מחלה שתסמיניה הם כאבים רגישות ונפיחות מקומית של גידים בצד החיצוני של כף היד, אשר אחראים על תנועות ההרמה וההטייה של האגודל. הנפיחות מקשה את תנועתם הרגילה והתקינה של הגידים וגורמת לכאב. הכאב מחמיר בתנועות של אחיזת חפצים באגרוף קמוץ.

גורמי הדלקת ע״ש דה קרווין

הגידים בגב היד ערוכים בשש קבוצות, ולכל קבוצה יש מנהרה ספציפית (לשכה)  שבה הם עוברים. הדלקת נגמרת מחיכוך בין הגידים לבין המנהרה. עקב החזקת היד בתנוחה לא רגילה. מעבר לכך, לאנשים רבים יש יותר משני גידים בתוך ה"לשכה" והצפיפות והחיכוך בין הגידים גבוהים מהרגיל.

סימפטומים

התלונה העיקרית של הסובלים מדה-קרווין היא נפיחות וכאב בשורש כף היד מתחת לאגודל שעלול להקרין לאמה ולהחמיר במיוחד בזמן אחיזה חזקה או בתנועות סיבוביות של שורש כף היד. לפעמים החולה מרגיש שהאגודל “נתפס”, והכאב מגביל את תנועת היד.

אבחון

האבחון נעשה באמצעות בדיקת היד, מבחן ע”ש פינקלשטיין -החולה מתבקש לקמוץ אגרוף כאשר אצבעותיו סוגרות על האגודל והטייתו לכיוון הזרת. הופעה של כאב ניכר – תומכת באבחנה.

טיפול

הטיפול השמרני כרוך בהדרכת המטופל על הנעת היד והאגודל, המלצה על מנוחה, קירור מקומי, משככי כאבים ותרופות אנטידלקתיות. במקרים רבים ימליץ מומחה כף היד על קיבוע בסד של שורש והאגודל עד למפרק בין הגלילים. לעיתים יהיה צורך בהתערבות ניתוחית  – לשיחרור הגידים בתעלה הגבית .

Call Now Button