ניתוח עצבים היקפי

לטובת מי שלא מכיר מקרוב את הנושא של פציעות עצבים היקפיות, נסביר בכמה מלים במה בכלל מדובר. ובכן, פציעות שכאלו עשויות לקרות בשל מצב כרוני מתמשך, או לחלופין כתוצאה מפציעה ישירה וקשה למדי. כאשר הפציעה קלה למדי, אפשר לטפל בה בדרכים של ריפוי בעיסוק, כמו גם על ידי ריפוי פיסי כזה או אחר. אך כאשר המצב חמור יותר, כי אז יומלץ שתעברו ניתוח עצבים היקפי. וזאת על מנת להשיב לכם את התחושה הטבעית ואת התפקוד המוטורי האלמנטרי, או לסייע לכם להתמודד עם פחות כאבים עזים. את הניתוח הזה מומלץ לעבור כבר כשבוע או כשבועיים מיום הפציעה, על מנת להגדיל את ההיתכנות להבראה לחלוטין. במשך ניתוח שכזה יטפלו בעצב כרות באמצעות הצמדתו שוב לקצה השני של העצב. במקרים קיצוניים יותר, בוודאי יומלץ לכם על השתלת עצב. אנו יודעים, זה נשמע מפחיד למדי, וכדי להקל עליכם מכל החששות שלכם, נציג לפניכם במאמר זה את כל הפרטים הכי חשובים סביב הנושא החשוב הזה.

 

מה הם כאבי עצב היקפי?

על מנת שתדעו באם אתם מועמדים לעבור ניתוח עצבים היקפי, כדאי להבין באיזה כאבים מדובר קודם כל. ובכן, מערכת העצבים ההיקפית מכילה את כל העצבים אשר מצויים מחוץ לחוט השדרה ומחוץ לאזור המוח. הווה אומר – העצבים שנמצאים באזור הבטן, הרגליים, החזה או הפנים. אין זה משנה באם הסיבה לכאבים קשורה לנוירופתיה סוכרתית, לפציעה או כתוצאה מהליך כירורגי, כך או כך, כאשר סובלים מנזק לעצבים היקפי, בהכרח תסבלו מכאבים כרוניים, שממש אי אפשר לתאר אותם במלים פשוטות, אשר קשים לאבחון. קל וחומר שקשה למצוא את המענה המיטבי לטיפול ישיר בהם. ובדרך כלל ימליצו לכם לעבור ניתוח חדשני, שאמור להקל על הכאבים הכרוניים שמהם אתם סובלים.

כיצד יש לתכנן ניתוח עצבים היקפי?

כמובן, שכל מנתח בוחר בתכנית טיפול משלו, כאשר מדובר אודות ניתוח עצבים היקפי, אבל תמיד מתבצע ייעוץ ראשוני, שבו עליכם לדווח למנתח על ההיסטוריה הרפואית שלכם במלואה, לרבות מתן אינפורמציה על ניתוחים שעברתם בעבר, מצבים רפואיים שנחשפתם אליהם פעם וכיום, וכל תוספי תזונה או תרופות שהם חלק משגרת היום יום שלכם. בשלב הבא הרופא יערוך בדיקה גופנית מוקפדת שלכם. ובמידה שהיא מלווה בכאבים בלתי נסבלים, הוא יאלחש את המקום הרגיש, על מנת שיצליח לקבל תמונה ברורה יותר על המצב הבריאותי הנוכחי שלכם. המנתח יעלה בפניכם כל סיבוך או סיכון אפשרי שכרוך בניתוח הזה, לרבות הסיכונים הברורים מאליהם של הרדמה כללית. לפני הניתוח יוצגו בפניכם כל המידע והתנאים ההכרחיים בביצוע ההליך הכירורגי, מידע שיהיה זמין וחשוף לכם, בשקיפות מלאה. תקבלו בפגישת ייעוץ זאת הנחיות מדויקות להכנה לפני התהליך הכירורגי, לרות הפסקת נטילת תוספי מזון, ויטמינים או תרופות, תזונה ושתייה נכונים, והמלצה על הפסקת עישון, ולו לזמן מוגבל, עד אחרי תקופת ההחלמה מהניתוח. כדאי שיתלווה אליכם מישהו שקרוב אליכם בימי האשפוז, כמו גם בתקופת ההחלמה, על מנת להקל עליכם את התהליך, ושלא תצטרכו להתמודד עם כל ההשלכות לבד.

האם ניתוח עצבים היקפי אפקטיבי כנגד כאבים כרוניים?

קודם כל, עליכם לדעת, שאינכם חייבים, בכל מחיר, להמשיך ולסבול מכאבים כרוניים. לכל בעיה ניתן למצוא כיום פתרון. ואם אתם סובלים מכאבים כרוניים במערכת העצבים ההיקפית, כי אז נראה ואין מנוס מלעבור כמה שיותר מהר ניתוח עצבים היקפי. בין אם הסיבה לכאבים הכרוניים היא פציעת ספורט, תאונת דרכים, ובין אם הסיבה לכאבים הכרוניים היא פרוצדורה כירורגית שעברתם בעבר או טראומה, זה לא אומר בהכרח שנידונתם להיות קורבנות מעונים, ולסבול כל כך לשארית החיים שלכם. אנו בטוחים שכבר ניסיתם כל שיטת טיפול שקיימת כיום, כמו למשל – טיפול תרופתי, פיזיותרפיה, רייקי, עיסויים, טיפולים אורתופדיים שגרתיים, ומה לא בעצם? ובוודאי נוכחתם להבין, כי אין מזור באף שיטת טיפול שכזאת. ובכן, אין לאן לברוח יותר, "הכתובת על הקיר", וניתוח לעצבים היקפי יעניק לכם איכות חיים חדשה, כזאת שחפה מכל כאבים, או לפחות תחושו הקלה עצומה בכאבים הכרוניים שחוויתם כבר זמן ממושך.

מה החשיבות של בחינת ההיסטוריה הרפואית לפני ביצוע ניתוח עצבים היקפי?

לפני ביצוע של ניתוח עצבים היקפי, חייבים, בראש ובראשונה, לזהות את הסיבות לכאבים, כאשר כשלעצמו אין זה תהליך קל למדי. בעוד הכתובת הראשונה שלכם בוודאי לא תהיה המנתח, כי אם רופאים מומחים שונים, או מומחים לכאבים, כמו גם פיזיותרפיסטים, שאף אחד מהם אינו יוכל למצוא לכם דרך פשוטה ו"להעלים כבמטה קסם" את הכאבים שלכם. ולכן, השלב הבא בהכרח יהיה להגיע למנתח עצבים היקפי, שקודם כל יבקש לדעת מה ההיסטוריה הרפואית שלכם. כל שבריר מידע שתספקו לו, יקדם אתכם לכיוון המטרה הנעלה, ובאמצעותו ישכיל המנתח להרכיב לכם את תכנית הפעולה הטובה ביותר, ואת ההליך הכירורגי שמתאים למצב הספציפי שלכם.

אלו הם המועמדים הטובים לעבור ניתוח עצבים היקפי?

המועמדים הטובים ביותר לעבור ניתוח עצבים היקפי, יש כאבים כל שהם במהלך למעלה משלושה חודשים, בעוד שהם נקטו בכל דרך אפשרית, לרבות נטילת תרופות או טיפולי פיזיותרפיה, ולא חשו בשום הקלה מבחינת הכאבים החריפים. או כאשר מטופלים אלו נבדקו על ידי כל מיני מומחים, כמו למשל – נוירולוג, אורתופד, מומחה לכאב, רופא בתחום הפיזיקלי – וכל אלו לא הצליחו למצוא את הגורם האמתי לכאבים עצומים שכאלו. הרופא בוודאי ימליץ לכם לעבור בדיקות, כמו לדוגמא – אי אם ג'י, או בדיקת חסימת עצבים אבחנתית, כדי לאשר או לשלול מחלות פוטנציאליות מסוימות.

Call Now Button